مخزن ۱۰۰۰ لیتری مکعبی IBC فریم دار
مخزن ۱۰۰۰ لیتری مکعبی IBC فریم دار
آگوست 29, 2020
فیتینگ مخزن آب
فیتینگ مخزن آب
سپتامبر 17, 2020

مخزن IBC حفاظ دار

مخزن IBC حفاظ دار

مخزن IBC حفاظ دار جهت استفاده پتروشیمی ها ، کارخانجات ، شرکت های دارویی و شرکت های حمل مواد شیمیایی از جمله سوخت اسید و گازوییل تولید میشود .

جنس مخزن IBC حفاظ دار از پلی اتیلن – دارای حفاظ مشبک و پالت و شیر خروجی ۲ اینچ و درب سوپاپ دار

مخزن IBC حفاظ دار مناسب ترین گزینه جهت حمل و بسته بندی محموله های صادراتی

گرید استفاده شده در مخزن IBC حفاظ دار ۳۸۴۰ میباشد که کلیه استاندارد های بهداشت را دارد .در حقیقت میتوان گفت مخزن IBC حفاظ دار تکنولوژی مدرن در ذخیره و حمل و نقل محصولات مایع میباشد.

مخزن IBC حفاظ دار، به مخزن هایی گفته می شود که در واقع جمعی برای مخازن به شکل مستطیل یا مکعب است که به منظور ذخیره و حمل و نقل عمدتاً مایعات، خمیر، پودر و گرانول می باشد و مخزن IBC حفاظ دار معمولاً به یک شیر در پایین برای تخلیه محتویات و در عین حال عاری از آلودگی بقیه محتویات مجهز است و مخزن IBC حفاظ دار برای محلول ها و به شکل مکعبی هستند و قبل از اختراع و تولید مخزن آی بی سی حفاظ دار صنعت تولید عمدتاً از درام های 200 لیتری برای ذخیره و انتقال مایعات و پودرها استفاده می کرد. درام‌ها چندین مشکل عملی وجود داشت، از جمله در برخورد لجستیکی شکل استوانه‌ای آن‌ها و تخلیه نیز پیچیده بود، زیرا فقط از بالا باز می شدند و طراحی مخزن IBC حفاظ دار بسیاری از مشکلات مربوط به ظروف میانی استوانه ای را حل کرد.

ویژگی های مخزن IBC حفاظ دار

مخزن IBC حفاظ دار برای شرایط سخت ساخته شده است و این مخزن IBC حفاظ دار در اندازه های مختلفی وجود دارد و مدل های متنوعی با ظرفیت های 200 لیتر تا 3000 لیتر وجود دارد که متوسط ظرفیت حدود 1000 لیتر است و یک ظرف فله متوسط انعطاف پذیر استاندارد می تواند وزنی بین 500 تا 2500 کیلوگرم را در خود جای می دهد. همچنین دو دسته عمده از مخزن IBC حفاظ دار وجود دارد، سفت و انعطاف پذیر که مخزن IBC حفاظ دار سفت و سخت از پلاستیک، فلز، مقوا یا از کامپوزیت پلاستیک و فلز ساخته می شود.

مخزن IBC حفاظ دار انعطاف پذیر، معمولا دارای یک لایه داخلی پلاستیکی و یک پوسته انعطاف پذیر بیرونی از پارچه پلاستیکی قوی تری برای پشتیبانی هستند و هر دو گزینه دارای پایه های پایه پالت یکپارچه هستند که به راحتی می توان آنها را مانور داد و با لیفتراک روی هم قرار داد. مخزن IBC حفاظ دار تاشو زیر گروهی از مخزن IBC حفاظ دار انعطاف پذیر هستند که از پلاستیک بادوام ساخته شده اند که طرفین آن به سمت داخل تا می شوند.

مخزن IBC حفاظ دار انعطاف پذیر برای مایعات امروزه بیشتر و بیشتر متداول می شوند، مزیت آن این است که می توان آنها را در صورت خالی بسته بندی و ارسال کرد، بنابراین صرفه جویی در هزینه های لجستیکی، فضای ذخیره سازی و ردپای کربن نیز کمتر است و برخی از مدل‌های مخزن IBC حفاظ دار انعطاف‌پذیر مانند Fluid-Bag را می‌توان در حین تخلیه فشار داد تا از سطح باقیمانده کمتر مایعات و نیمه جامد اطمینان حاصل کرد که البته این مخزن IBC حفاظ دار انعطاف پذیر را نیز می توان بر اساس نوع بسته بندی محصول دسته بندی کرد و کالاهای خشک معمولاً در ظروف قابل انعطاف حمل می شوند که دارای دهانه ته بزرگتر برای تخلیه سریع پودرها، دانه ها و گرانول ها و غیره هستند. البته مایعات، خمیر ها و محصولات نیمه جامد را می توان در بیشتر انواع مخزن IBC حفاظ دار جا به جا کرد، اما اگر محصول با چسبندگی بالا یا نیمه جامد باشد، یک ظرف منعطف که می تواند در حین تخلیه فشرده شود، انتخاب بهتری است.

مزایای مخزن IBC حفاظ دار

مخزن IBC حفاظ دار برای استانداردهای بهداشتی و ایمنی بالا تولید می شود و بسیاری از صنایع مختلف مخزن IBC حفاظ دار را به دلایل مختلف ترجیح می دهند که در صنایع غذایی از این مخازن اغلب استفاده می شود زیرا از نظر بهداشتی قابل اعتماد هستند و معمولاً در تولید نوشیدنی ها و برای ذخیره و حمل و نقل مواد، محصولات غذایی و به طور کلی آب آشامیدنی استفاده می شود.

همچنین ویژگی انعطاف پذیری مخزن IBC حفاظ دار برای یکپارچگی محصول و درصد ضایعات کم است و در صنعت پتروشیمی از مخزن IBC حفاظ دار استقبال می کند زیرا از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار هستند و مصرف کنندگان چربی فله اغلب مخازن انعطاف پذیر را برای صرفه جویی در لجستیک، ضایعات گریس و حفظ یکپارچگی روان کننده انتخاب می کنند.

در صنعت چسب نیز مخزن IBC حفاظ دار منعطف ترجیح داده می شوند زیرا موانع اکسیژن و رطوبت برتر هستند و نیازی به باز کردن ظرف در هیچ مرحله ای از تخلیه نیست و در صنایع دارویی و آرایشی از مخزن IBC حفاظ دار اغلب در فرآیند تولید داخلی برای ذخیره سازی میانی استفاده می شود که همچنین، در این مورد، ظروف انعطاف پذیر دارای مزیت هستند زیرا لوسیون ها و پمادهای گران قیمت می توانند تا آخرین قطره به طور موثر تخلیه شوند و همان طور که قبلاً ذکر شد که مخزن IBC حفاظ دار دارای مزایایی در لجستیک هستند و شکل مکعبی یا مستطیلی آن امکان کاور کردن را فراهم می کند.

باعث افزایش کلی کارایی حمل و نقل و بسته بندی می شود که البته در مورد مخزن IBC حفاظ دار مزایای زیست محیطی نیز وجود دارد زیرا یک مخزن IBC می تواند حجم بیشتری از محتویات را با ردپای کربن بسیار کمتر در مقایسه با ظروف استوانه ای شکل و به ویژه بسته های مصرف کننده حمل کند و هر دو مدل آن یعنی مخزن IBC حفاظ دار تاشو و منعطف دارای ردپای کربن حتی کمتری هستند، زیرا در صورت خالی می توان آنها را بسته بندی و حمل و نقل کرد.

اندازه مخزن IBC حفاظ دار

همان طور که پیشتر توضیح دادیم مخزن IBC حفاظ دار به ظروف مخزن بزرگی اطلاق می شود که برای ذخیره و حمل مایعات استفاده می شود و این مخزن IBC حفاظ دار به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شوند زیرا مزایای زیادی نسبت به سایر اشکال ظروف دارند که به عنوان مثال، آنها از فضا استفاده بسیار خوبی می کنند و مخزن IBC حفاظ دار از یک مخزن مکعبی تشکیل شده است که برای محافظت در یک قفس مشبک یا قاب لوله ای قرار گرفته است که در زیر یک پالت ثابت وجود دارد و در اندازه ها و ابعاد مختلف استاندارد وجود دارد که رایج ترین اندازه های مخزن IBC حفاظ دار دارای ظرفیت 600، 800 یا 1000 لیتر هستند.

وزن خالی یک مخزن IBC حفاظ دار به عوامل زیادی بستگی دارد و علاوه بر اندازه یا ظرفیت، ماده ای که پالت مربوطه از آن ساخته شده است نقش دارد و به عنوان مثال، یک مخزن IBC حفاظ دار 1000 لیتری، قاب شبکه ای فولادی لوله ای و پالت پلاستیکی حدود 50 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که یک مخزن IBC حفاظ دار که تماماً از فولاد ضد زنگ ساخته شده است می تواند بیش از سه برابر وزن 160 کیلوگرمی داشته باشد که مخزن IBC حفاظ دار برای ذخیره و انتقال مواد مایع (از آب به مواد خطرناک) استفاده می شود و اصولاً مواد با جریان آزاد (بدون کلاس کالاهای خطرناک) مانند پودر، گرانول و کالاهای فله نیز می توانند در ظروف IBC حمل شوند که با این حال، ظروف سیلوهای مخصوص معمولاً برای این کار مناسب تر هستند.

اصولاً مخزن IBC حفاظ دار برای حمل مایعات خطرناک و با رعایت قوانین و مقررات دیگر برای نگهداری آنها بسیار مناسب هستند که اما هر مخزن IBC حفاظ دار به طور خودکار برای هر ماده خطرناکی مناسب نیست و مهم است که یک مخزن IBC حفاظ دار ساخته شده از موادی را انتخاب کنید که در برابر مواد پرکننده مربوطه مقاوم و مناسب باشد و حمل و نقل کالاهای خطرناک در جاده های عمومی، مسیر های داخلی و راه آهن تنها در کانتینرها با تایید سازمان ملل مجاز است.