مخزن IBC دست دوم
مخزن IBC دست دوم
دسامبر 20, 2020
تولید عمده مخازن حمل IBC
تولید عمده مخازن حمل IBC
دسامبر 29, 2020

قیمت مخزن IBC

قیمت مخزن IBC در شرکت ها مختلف متفاوت است و میتوان قیمت مخزن IBC را به راحتی از طریق سایت های معتبر پیگیری کرد.قیمت مخزن IBC به اندازه مخزن نیز بستگی دارد.

قیمت مخزن IBC به دلیل کاربرد هایی همچون

– مخازن نگهداری آب آشامیدنی
– مخازن نگهداری مواد سوختی(نفت، گازوئیل،بنزین،…)
– مخازن نگهداری مواد شیمیائی(اسید،باز،…)
– مخازن نگهداری انواع سیالات
– مخازن نگهداری انواع گرانول، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مخزن IBC با استفاده از نوع خاصی از پلی اتیلن سنگین با وزن مولوکلی زیاد ساخته شده توسطه اشعه فرابنفش IBC در مقابل اکسایش حرارتی و فرسایشی مقاوم گردیده است به همین علت قیمت مخزن IBC در مقایه با سایر مخزنها متفاوت است.

مواد خاص استفاده شده در ساخت این مخزن خواص مکانیکی بسیار خوبی (استحکام و مقاومت در برابر ضربات ) و پایداری مناسبی در مقابل شکل گیری، شکاف و ترک خوردگی به علت فشار به مخزن داده است. قیمت مخزن IBC به دلایل بالا و کابرد زیاد آن بسیار قابل اهمیت است.

بسیاری از کارخانه ها به صورت ویژه به فروش مخزن حفاظ دار آی بی سی IBC در حجم ۱۰۰۰ لیتری پرداخته است و این امر منجر به این شده است که ارزان ترین قیمت مخزن IBC و بهترین خدمت را در این زمینه ارائه دهند.قیمت مخزن IBC با توجه به حفاظ دار بودن یا نبودن آن متفاوت است.

ویژگی های مخزن IBC

به طور کلی می توان گفت مخزن IBC از یک مخزن پلی اتیلن تشکیل شده است که در اطراف با محافظ هایی که به صورت میله های فلزی می باشند و به طور رایج از آلیاژهای فولادی مقاوم تولید می شوند، ساخته شده است و در بخش زیرین یک پالت که اغلب از جنس چوبی می باشد قرار گرفته است که حمل آن ها را از طریق لیفتراک ها آسان می نماید. این ساختار ساده محافظت کننده، قابلیت های فراوانی را برای مخزن پلی اتیلن فراهم می نماید که قیمت بیشتر آن را از انواع بدون محافظ توجیه می نماید.

یکی از دلایل قیمت بیشتر مخزن IBC این است که این تانک یا محفظه نسبت به ضربه مقاوم است. در صورتی که به هر دلیلی ضربه و برخوردی با مخزن IBC روی دهد، ضربه با جداره پلی اتیلن برخورد نمی نماید و به میله ها اصابت می کند. دلیل دیگر که قیمت این محصول را از سایر انواع متمایز می نماید، حمل آسان تر این محصولات می باشد. مخزن IBC را به دلیل شیوه راحت حمل و نقل به عنوان مخزن قابل حمل نیز می شناسند.

این مخزن ها را می توان به سادگی در بخش عقب ماشین های باربر، لیفتراک ها و موارد دیگری از این دست بر روی هم چید و جابجا نمود بدون آنکه بدنه تانک یا مخزن جابجا شود و به اطراف بغلتد.

قیمت بیشتر مخزن IBC نسبت به انواع بدون حفاظ همچنین به خاطر شیوه نگهداری کم جا و ماندگاری طولانی مدت آن نیز می باشد. می توان چند مخزن IBC را بر روی یکدیگر قرار داد بدون اینکه تعادل آن ها به هم بخورد.

به علاوه این مخزن ها را به دلیل فرم حفاظ های اطراف و پالت کف، می توان به سادگی بر روی هم چید و این باعث می شود فضای کمی را در یک کانتینر، سوله، انبار، پارکینگ و موارد دیگری از این دست اشغال نمایند. با توجه به موارد گفته شده و همچنین دوام و ماندگاری بیشتر این مخزن ها، قیمت این محصولات مقرون به صرفه می باشد و از لحاظ اقتصادی نیز انتخابی هوشمندانه می باشد.

مزایای استفاده از مخزن IBC

استفاده از مخزن IBC مزایای فراوانی برای بخش های مختلف صنعتی و مجموعه ها دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد. مخزن IBC دارای یک تانک یا محفظه از جنس بدنه پلیمری می باشد که بدنه ای بسیار منعطف دارد. مزیت این انعطاف، نشکستن و خرد نشدن بدنه می باشد.

یکی دیگر از مزیت های مخزن IBC که با قیمت مناسبی در این مرکز نیز موجود می باشد، فود گرید بودن جداره آن ها می باشد. به این معنی که این محفظه ها برای حمل و نگهداری مواد خوراکی آشامیدنی و نیمه جامد مانند آب آشامیدنی و انواع لبنیات ها و نوشیدنی ها مناسب می باشد و بدنه آن ها در عطر و طعم محتوای داخل آن اثر نگذاشته و با آن وارد واکنش شیمیایی نمی گردد.

یکی دیگر از فواید این مخزن ها وزن سبکی است که دارند. با وجود آنکه وزن مخزن IBC با وجود محفظه های فلزی اطرافش نسبت به انواع بدون محافظ بیشتر است، ولی با این وجود وزن این مخزن ها نسبت به مخزن های فولادی یا گالوانیزه و ساخته شده از متریال های دیگر، سبک تر می باشد. به علاوه مخزن IBC برخلاف بسیاری از انواع مخزن های آلیاژی و فولادی، دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی گردد و دوام و ماندگاری بالایی دارد.

از مزایای دیگر مخزن IBC قیمت مناسب آن می باشد. درست است که قیمت مخزن IBC نسبت به انواع مخزن های پلی اتیلن بیشتر است، ولی نسبت به کارکرد، ماندگاری و ویژگی هایی که دارد قیمت مناسبی دارد.

هزینه کردن برای دوام و ماندگاری تجهیزات یک مجموعه، کاهش هزینه های تحمیلی ناشی از ضررها و خسارت ها می باشد و زمان و انرژی افراد را بی دلیل تلف نمی کند. همچنین مخزن IBC نسبت به بسیاری از مخزن های ساخته شده از متریال هایی مانند ورق های گالوانیزه و آلیاژی، قیمت کمتر و مقرون به صرفه تری دارد.

از مزایای دیگر استفاده از مخزن IBC ماندگاری آن ها در فضای باز می باشد. حفاظ های ایجاد شده در اطراف مخزن با پوشش گالوانیزه، مقاوم شده اند و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند. همچنین خود مخزن پلی اتیلن نیز می تواند به خوبی در آب و هوا متغیر جوی، بارش برف و باران، نور آفتاب دوام بیاورد و دچار تغییر یا آسیب نگردد.

مخزن IBC نسبت به نور خورشید مقاوم است و طعم عطر محتوای درون آن در اثر تماس با گرما تغییر نمی کند.
از مزایای دیگر استفاده از مخزن IBC که در این مجموعه با قیمت مناسبی تولید می شوند، خاصیت آنتی باکتریال آن ها می باشد. بدنه این مخزن ها در طولانی مدت بستری برای رشد و نمو باکتری ها و جلبک ها نمی گردد و در فرمولاسیون این محصولات، مقاومت در برابر این آسیب ها پیش بینی و لحاظ شده است.

در نهایت باید به شیرها و اتصالات قابل نصب بر روی مخزن IBC اشاره نمود که آن ها را قابل اتصال به سیستم آب مجتمع های ساختمانی و سایر مجموعه ها نموده است. مخزن IBC با وجود قیمت مناسبی که دارد دارای شیرهای مقاوم در برابر انواع اسیدها و بازها می باشد و دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی گردد. این شیرها با باز و بسته کردن دلخواه خروجی، کاربری مطلوبی به این مخزن ها داده اند.

عوامل اثرگذار بر قیمت مخزن IBC

عوامل متعددی وجود دارند که در قیمت گذاری مخزن IBC نقش دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می گردد. یکی از این عوامل خود محافظ ها می باشند. این محافظ ها از آلیاژهای فلزی می باشند که سطح آن ها پولیش شده و براق می باشد و در پوشش گالوانیزه قرار گرفته است که آن ها را در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم نموده است.

قیمت انواع فلزات در بازار متغیر بوده و تحت تأثیر نوسانات اقتصادی و قیمت ارز می باشد. عامل دیگری که بر قیمت مخزن IBC اثر می گذارد، خواص و ویژگی های آن می باشد. اینکه آیا مخزن پلی اتیلن آن در برابر رشد جلبک ها و باکتری ها مقاوم سازی شده است و یا نوع اتصالاتی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، در قیمت مخزن IBC نقش فراوانی دارد. این اتصالات و شیرهای ON/OFF خود با قیمت ها و کیفیت های گوناگونی در بازار موجود می باشند و قیمت آن ها بر کل محصول اثر می گذارد.

ابعاد نیز از مهم ترین عوامل در قیمت مخزن IBC می باشد. هر چه ابعاد این محصول بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. ولی با این وجود رایج ترین ابعادی که برای مخزن IBC وجود دارد، گنجایش 1000 لیتر می باشد. مخزن IBC 1000 لیتری از انواع بسیار کاربردی می باشد که در میان خریداران توانسته است جایگاه خود را پیدا نماید.

متریالی که در این مجموعه برای ساخت انواع مخزن IBC به کار می رود، از با کیفیت ترین و مرغوب ترین مواد اولیه موجود در بازار می باشد که با قیمتی مقرون به صرفه نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. مخزن IBC و کلیه محصولات دیگر این مجموعه، از ضمانت های پس از فروش برخوردارند که موجب اطمینان خاطر خریداران و مصرف کنندگان گردد.

با توجه به امکان خرید اینترنتی مخازن و ظروف شرکت آریا پلاست پیشا پیش از حسن انتخاب شما سپاسگذاریم لذا جهت مشاوره رایگان برای استفاده بهتر و بهینه تر و اطلاع از قیمت مخزن IBC , با واحد فروش شرکت آریا پلاست تماس حاصل فرمایید.