مخزن آی‌ بی‌ سی IBC با پالت پلاستیکی
مخزن آی‌ بی‌ سی IBC با پالت پلاستیکی
آگوست 3, 2022
پالت فلزی مخزن IBC
پالت فلزی مخزن IBC
می 24, 2023

مخزن آی بی سی

در مقایسه با بقیه مخازن در مقادیر مصرف کننده، می توان تعداد بیشتری از مخزن آی بی سی را در همان فضا استفاده کرد و مخزن آی بی سی معمولا دارای روکش پلاستیکی هستند که می توانند به روش های مختلف تخلیه شوند که برای محیط زیست بهتر است. همچنین مخزن آی بی سی راهی برای بسته بندی انبوه یک محصول نیمه کامل ارائه می دهند، جایی که به طور کامل در کشور دیگری بسته بندی شده است که می تواند آن را در فرم های مصرف کننده بر اساس مقررات کشورها قرار دهد که مخزن آی بی سی می تواند بسیار سازماندهی شده و متحرک باشند زیرا شکل مکعبی دارند و امکان جابجایی آنها بسیار راحت تر از فرم های رقبا است و اکثر مخزن آی بی سی دارای پایه ای هستند که به آنها اجازه می دهد با هر نوع لیفتراک یا جک بلند شوند، زیرا در مخزن استوانه ای برای حرکت در بیشتر موارد نیاز به نوع خاصی از جرثقیل است و وقتی شرکت‌ها می ‌توانند با کانتینرهای خود سازماندهی شوند ، معمولاً کارآمد تر می‌ مانند و می ‌توانند تدارکات و جدول زمانی را بهتر از یک سیستم سازمان یافته مدیریت کنند.

شرکت‌های تولید کنده که مخزن آی بی سی با کیفیت عالی می‌سازند، با برخی از بهترین مصالح ساخته شده‌ اند که دارایی های بلند مدت را برای کسب‌ و کار فراهم می‌ کنند و این به شرکت‌ ها اجازه می ‌دهد تا روشی قابل اعتماد و ثابت برای نگهداری و نگهداری مواد و دارایی‌های مورد نیاز برای ذخیره و حمل و نقل داشته باشد و مخزن آی بی سی جدید به معنای یک واحد کاملاً جدید با مواد جدید و یک محفظه است که به طور معمول، واحد مخزن کم هزینه ترین و واحد جدید گران ترین خواهد بود که بسته به نیاز و استفاده یک شرکت می تواند متفاوت باشد.

البته اگر یک کسب و کار بخواهد چیزی مانند مواد غذایی یا لوازم پزشکی ذخیره کند، به احتمال زیاد مجبور به خرید یک واحد جدید می شود. اگر یک کسب و کار فقط چیزی مانند ماسه یا چوب را برای یک سایت ساخت و ساز ذخیره می کند، ممکن است بتواند بیشتر با مخزن آی بی سی همراه شود.

هنگامی که صحبت از ایمنی مخزن آی بی سی در طول ذخیره سازی و حمل و نقل می شود، به نظر می رسد که به شدت به موادی که مخزن ذخیره می کنند بستگی دارد که اگر یک شرکت دارای یک مخزن آی بی سی پلاستیکی باشد که مایعات قابل احتراق یا قابل اشتعال را در خود نگه می دارد، خطرات آتش سوزی همچنان یک احتمال بزرگ است که البته برای نگهداری طولانی مدت این نوع مواد، مخزن آی بی سی فلزی اغلب توسط مقررات تایید می شوند. با این همه در مورد فرسودگی مخزن آی بی سی در طول حمل و نقل به خوبی در برابر شرایط مقاومت می کنند و این مخزن آی بی سی با برخی از با کیفیت ترین مواد ساخته شده اند، بنابراین نگهداری آنها برای مدتی دیگر می تواند احساس امنیت را ایجاد کند.

رایج ترین مخزن آی بی سی از نظر حجم، 1000 لیتری و 1250 لیتری هستند و یک مخزن آی بی سی 1250 لیتری می تواند جایگزین شش پالت درام 200 لیتری شود که زمان بارگیری را کاهش می دهد و تحویل محصول را برای حمل و نقل مواد توسط یک تجارت تسریع می کند و البته مخزن آی بی سی فولادی دارای وزن مخصوص 1.9 هستند که نسبت چگالی یک ماده به چگالی استاندارد است که معمولاً آب برای مایع یا جامد و هوا برای گاز است که یک مخزن آی بی سی با وزن مخصوص 1.9 می تواند تا 1.9 کیلوگرم در لیتر را در خود جای دهد.

همچنین همان طور که گفتیم حمل و نقل کالاهای خطرناک، مواد شیمیایی خطرناک یا هر نوع ماده دیگری در مخزن آی بی سی، جایی است که شرکت ها باید به دنبال آن باشند و توانایی نه تنها احساس اطمینان از ذخیره ایمن مواد، بلکه حمل و نقل روان به شرکت ها این امکان را می دهد که نگران چیزهای مهم تر باشند.

چه یک شرکت به دنبال مکانی برای ذخیره کود خود، گرفتن مقداری آب باران در بیابان، یا انتقال داروها به یک بلای طبیعی باشد، مخزن آی بی سی به احتمال زیاد بهترین گزینه خواهند بود که البته مخزن آی بی سی می تواند بسیار سازماندهی شده و متحرک باشد زیرا شکل مکعبی دارند و امکان جابجایی آنها بسیار راحت تر از فرم ها و مدل های رقیب است. همچنین مخزن آی بی سی باعث صرفه جویی در فضا و زمان شرکت ها در هر حمل و نقل می شود و این ظروف به راحتی روی یکدیگر قرار می گیرند که باعث می شود فضای یکسان برای چندین کانتینر قابل استفاده باشد، اما قابلیت بلند کردن مخزن آی بی سی با لیفتراک یا جک باعث می شود جابجایی آنها بسیار آسان تر از همتایان استوانه ای آن ها باشد.